Föräldramöte med Uppsala ungdomsjour

Inbjudan till föräldramöte i Gottsunda centrum (Marknaden) 24/4 kl. 18.30 Inbjudan på arabiska finns längst ner på sidan.

På skolorna pratar vi mycket om kränkningar, hot och våld, sociala medier och vad våra barn utsätts samt utsätter andra för på nätet. Dessa teman anser vi är viktiga att vi löpande pratar med våra barn om och viktiga att vi vuxna försöker hålla oss uppdaterade på.

Vi vill nu gärna träffa er föräldrar och även prata med er om dessa viktiga ämnen. Ni är otroligt viktiga för era barn och vi vuxna behöver hänga med i de ungas vardag för att kunna vara ett bra stöd.

Onsdagen den 24 april kl. 18.30–19.45 bjuds ni som föräldrar in till en viktig kväll då polis och socialarbetare berättar om vad vi möter i vårt jobb bland Uppsalas barn och hur vi tillsammans kan jobba för en trygg tillvaro för våra unga likväl på nätet som i verkliga livet. Det kommer även finnas representanter från fritidsklubben och familjeenheten som berättar
mer om sina verksamheter.

Vi kommer att ha mötet i Marknaden i Gottsunda centrum och det kommer finnas möjlighet att ställa frågor under kvällen.

Om du behöver hjälp av tolk är det viktigt att du meddelar skolan om det och vilket språk.

Hoppas att vi möts den 24 april!

Vänliga hälsningar
Uppsala Ungdomsjour

Här nedan följer en inbjdan på arabiska. Klicka på dokumentet för att öppna.

دعوة لإجتماع الأهالي inbjudan till föräldrarmötet 24 april.docx (DOCX, 14 KB)

9 april 2019