Rektorsbrev

Rektorsbrev 1 september 2021

2021-09-01

Hej!

Äntligen är skolan fylld av elever igen och ett nytt läsår 21/22 har startat. I början av terminen är det mycket nytt och det tar ett litet tag innan alla nya rutiner sitter. Vi på skolan jobbar för att eleverna ska lyckas och trivas.

Ni har alla fått information från vår grundskolchef, Erik Ojala om att pandemin ännu inte är över. Detta betyder att vi kommer att fortsätta med förebyggande åtgärder för att förhindra smittspridning ett tag framöver.

Exempel på detta är:

• Tillbringa mycket tid utomhus

• Rutiner för att undvika trängsel då elever går ut och in mellan lektioner

• Goda rutiner för handhygien

• Undvika större samlingar

• Vi ber vårdnadshavare att lämna och hämta elever utomhus, i största möjliga mån

Vi kan redan nu meddela att skolan är stängd fredag den 24/9 för s tudiedag men Fritidshemmet är öppet för de elever som är inskrivna där.

Hör av er till oss på skolan om det är något nu undrar. Ni som föräldrar är viktiga för era barns skolgång

Varmt välkomna till ett nytt läsår!

Hälsningar Treklangens personal och Erica de Korostenski, rektor

1 september 2021